Behandling av personuppgifter

Röke Innebandyklubb skyddar dina personliga uppgifter. Genom att teckna medlemskap i Röke Innebandyklubb accepterar du att vi använder din personliga information för att slutföra alla åtaganden gentemot dig som kund. Detta godkänner du vid betalning av medlemsavgift. Du har enligt svensk lag rätt att veta vilken personlig information vi har om dig. Du som kund har rätt att be oss ändra eller ta bort din personliga information.

Dina personuppgifter & hantering av dessa

Röke Innebandyklubb har ditt namn, epost, adress, telefonnummer, målsmäns uppgifter, bilder, videoklipp.

Uppgifterna används av Röke Innebandyklubb för fakturering, betalning samt för underlag till statistik, utveckling, licenshantering, medlemsregister, bidragssökning, anmälning till turneringar och utbildningar.

Uppgifterna kan ligga som grund för att Röke Innebandyklubb ska kunna ge dig den bästa möjliga tjänst.

Personuppgifter kan lämnas ut till myndigheter i de fall då det krävs för att följa gällande lagar och regler.

Du som kund kan när som helst begära ut de uppgifter som finns sparade på din användare och begära att dessa tas bort. Observera att vi kan på grund av rådande bokföringsregler inte helt kan ta bort data rörande köp. Men all data som vi enligt lag kan ta bort kommer raderas på användarens begäran.

Det kommer i all marknadsföring finnas möjligheten att spärra uppgifterna för vidare marknadsföring.

Personuppgifter sparas endast under den tid vi har behov av dessa för att kunna tillgodose din tillgång till vår tjänst.

Genom betalning av medlemskapet samtycker du till att vi lagrar dessa uppgifter.

Uppgifter nödvändiga för att tillgodose ditt behov kommer sparas till dess att du säger upp avtalet och meddelar Röke Innebandyklubb att dina personliga uppgifter ska raderas. Detta görs genom att maila kansli@rokeibk.se, användaren är då medveten om att när väl detta är gjort finns det inga möjligheter för oss att återställa raderad information.

Lagring och gallring av personuppgifter/fysiska avtal.

Dina personuppgifter lagras i Sportadmin, som är ett system för att hantera våra medlemmars personuppgifter. Sportadmin används även som hemsida för föreningen. Våra medlemmars personuppgifter finns även i Idrottonline som är riksidrottsförbundet (RF) och Skåneidrottens plattform för bidragsansökningar. Vi söker även bidrag genom Hässleholms kommun där våra medlemmars personuppgifter kommer att används för att söka ekonomiska bidrag. För att våra medlemmar ska vara försäkrade och få spelar och ledarlicenser av förbundet så lagras även våra medlemmars personuppgifter i svenska innebandyförbundets egna system Ibis. Vi behåller dina uppgifter så länge du är vår kund/medlem, samt i ytterligare upp till 36 månader i syfte att tillhandahålla och utveckla de tjänster vi samarbetar kring. Därefter kommer endast relevanta uppgifter att sparas för att fullfölja rättsliga förpliktelser. Angående alla fysiska avtal gäller densamma. Dessa rutiner gäller även för eventuellt övriga tjänster som vi erbjuder samt olika evenemang/kampanjer som Röke Innebandyklubb deltar i.

Har du några frågor eller funderingar rörande vår datahantering, vill radera eller se den data som finns sparat på dig så tveka inte att höra av dig till kassor@rokeibk.se