Spontaninnebandyn - Tack för våren
2022-05-10 13:37
Röke IBK:s Spontaninnebandy tackar för våren och blickar redan framemot hösten

Efter tio veckor med Spontaninnebandy tar vi nu sommarpaus och hoppas återkomma till hösten.

Projektet började trevande, för att sedan växla upp rejält under den senare halvan. Under sammanslutningarna har många barn och ungdomar varit på plats och bidragit till mycket glädje, skratt och såklart fysisk aktivitet. Likaledes har många ledare hjälpt till under träffarna. Även utövare från våra representationslag, som agerat viktiga förebilder för de yngre föreningsmedlemmarna.

Flertalet av de senare träffarna hade 20+ barn på plats, såväl flickor som pojkar. Det är föreningen väldigt stolta över och hoppas kunna bygga vidare på den inslagna vägen i vårt arbete kring jämlik- och jämställdhet.

Vi vill rikta ett stort tack för deltagandet och vårens engagemang. Ha nu en fantastisk sommar, så ses vi förhoppningsvis i höst igen. Och glöm inte; ALLA är välkomna i #Rökefamiljen.