Spontaninnebandy med Röke IBK
Höstens Spontaninnebandy är äntligen här - Hjärtligt välkomna!

Kan du inte få nog av innebandy eller känner du någon som vill prova på världens roligaste sport under enklare omständigheter? Då har vi något för dig och dina vänner!

Fredagen den 7 oktober mellan 16:00-18:00 kommer Röke IBK starta upp säsongens Spontaninnebandy i T4 Sporthall, Hässleholm. Målgruppen är mellanstadieelever. Men vi nekar ingen yngre eller äldre. Spontaninnebandyn fortlöper sedan under varje vecka till och med fredagen den 9 december.

Kanske vill du utmana en kompis, prova något nytt eller bara umgås med dina vänner. Röke IBK:s Spontaninnebandy ger dig alla möjligheter till att göra det du vill i en kravlös och spontan miljö.

Klubblokalen finns att tillgå och en enklare kiosk kommer hållas öppen under träffarna.

Om du är intresserad och helt ny i föreningen kan du klicka vidare till anmälan ovan.

Anmälan är viktig, för att föreningen, vid behov, skall kunna kontakta respektive förälder. Men också för att barnet skall kunna känna sig tryggt och täckas av vår försäkring.

Datum för träffar:

• 7 oktober
  • 14 oktober
  • 21 oktober
  • 28 oktober
  • 4 november
  • 11 november
  • 18 november
  • 25 november
  • 2 december
  • 9 december

Hjärtligt välkomna!

Sparbanksstiftelsen 1826 bidrar och gör projektet möjligt!

Spontaninnebandyn - Tack för våren
2022-05-10 13:37
Röke IBK:s Spontaninnebandy tackar för våren och blickar redan framemot hösten

Efter tio veckor med Spontaninnebandy tar vi nu sommarpaus och hoppas återkomma till hösten.

Projektet började trevande, för att sedan växla upp rejält under den senare halvan. Under sammanslutningarna har många barn och ungdomar varit på plats och bidragit till mycket glädje, skratt och såklart fysisk aktivitet. Likaledes har många ledare hjälpt till under träffarna. Även utövare från våra representationslag, som agerat viktiga förebilder för de yngre föreningsmedlemmarna.

Flertalet av de senare träffarna hade 20+ barn på plats, såväl flickor som pojkar. Det är föreningen väldigt stolta över och hoppas kunna bygga vidare på den inslagna vägen i vårt arbete kring jämlik- och jämställdhet.

Vi vill rikta ett stort tack för deltagandet och vårens engagemang. Ha nu en fantastisk sommar, så ses vi förhoppningsvis i höst igen. Och glöm inte; ALLA är välkomna i #Rökefamiljen.

Spontaninnebandyn tar påskpaus!
2022-04-15 10:05

SPONTANINNEBANDYN TAR PÅSKPAUS!

Vi vill skicka en ytterligare påminnelse om att föreningens spontaninnebandy tar påskpaus under långfredagen den 15 april. Vi är åter fredagen den 22 april.

Röke IBK önskar alla en riktigt Glad Påsk!

Spontaninnebandy - fredag 8/4
2022-04-07 15:01

Spontaninnebandy - fredag 8/4

Förra veckans spontaninnebandyträff blev en stor succé. Cirka 20 barn fanns på plats, där det var lika många pojkar som flickor. Det var även tre manliga ledare och lika många kvinnliga på plats, där tjejerna var representanter från föreningens seniorlag. Förebilder behövs för de yngre, vilket D1/DU-spelarna verkligen bidrog med.

I morgon är det återigen fredag och en ny träff för spontaninnebandy!
Vi har en förhoppning om ett nytt stort antal barn, som vill spela innebandy och umgås med oss. Vid en större skara av barn kommer en miniturnering att hållas på småplan. Gärna med frivilliga målvakter.

Det finns även utrymme för passningsträning, prickskytte och annat skoj.
Självklart är vår klubblokal öppen för samtal och häng i sofforna tillsammans med sina kompisar.

Vi hoppas få se många bekanta ansikten, men också nya. ALLA är välkomna i #Rökefamiljen.

Hoppas vi ses på fredag!

Succé under spontaninnebandyn
2022-04-04 15:38

Under träffen delade vi bland annat in såväl barn som vuxna i fyra lag, där matcher spelades på mindre plan. Lagen var såklart mixade, vilket uppskattades. På den ena planen blev det småmålsspel och på den andra fanns det två duktiga burväktare i stora mål. Samtliga lag fick sedan möta varandra och flera gånger prova på båda spelplanerna.

Det fanns även utrymme i hallen för annat som passningsträning, prickskytte och övrigt skoj. Endast fantasin satte gränser.

Redan nu ser vi framemot nästa träff och hoppas att många återkommer samtidigt som vi även hoppas få se nya ansikten. För ni vet väl att ALLA är välkomna i #Rökefamiljen.

Hoppas vi ses på fredag!

Kommande aktiviteter