Nya styrelsen har nu varit gång sedan årsmötet och igår
(tisdag 12/9) så hade man sitt andra styrelsemöte. I och med att det tillkommit
många nya personer i styrelsen så har det varit mycket planerade i
arbetsgrupperna nu under uppstarten. Men vi hoppas att ni, våra ledare, spelare
och medlemmar inte känt att vi inte varit närvarande i verksamheten.
En stor post som vi jobbar med och har arbetat med under
hela våren är frågan om en ny kanslist. Vi har under våren haft ett par
personer på intervju men tyvärr så har vi inte kommit längre med någon av de
kandidaterna och vi förbereder nu en ny intervjuprocess med nya sökande.
Styrelsens förhoppning är att en ny kanslist är på plats och igång under det
tredje kvartalet.
Glädjande från ungdomsgruppen är att verksamheten nu är
igång för alla grupper så när som på Röke Puppies som startar sin fullbokade
(40st) verksamhet sista helgen i september. Riktigt roligt att se att
småttingarnas grupper återigen är fullbokade.
Alla ungdomslagen samt seniorlagen har nu fotograferats och
det vi väntar med spänning in alla lagfotografier så vi kan slutföra
uppdateringen på hemsidan. En ungdomsledarutbildning ska hållas den 28
september och det är hela 28st!!! ledare som ska gå denna utbildning.
Fantastiskt roligt tycker styrelsen det är att se den entusiasm som finns bland
våra ungdomslag.
I slutet av augusti så hade vi en uppstart där vi tog in
Joakim Bååth som föreläsare. Närvarande var seniorer, ledare, kommittéer och
styrelsen för att lyssna till föreningsutveckling, SIU och hur vi som föreningen
tillsammans kan jobba för att ta föreningen vidare och utveckla den. En riktigt
inspirerande och rolig föreläsning där det blandades mellan skratt,
eftertänksamhet och goa diskussioner.
Seniorerna har varit igång med sina säsonger sedan maj och
avverkat en rad träningsmatcher och skånemästerskapsmatcher. Från styrelsen och
seniorsektionen så vill vi rikta ett stort tack till alla ungdomsspelare,
tränare, ledare och föräldrar för er insats under den andra upplagan av
Hessleholm Invitations Cup. Första upplagan var lyckad men den andra blev ännu
bättre både organisatorisk som resultatmässigt. Vi har fått mycket positiv
feedback från de deltagande lagen och ni har stor del i att lagen vill komma
åter nästa år.
Ekonomiskt så mål klubben just nu helt ok. Medlemsavgifterna
är ute hos alla spelare och börjar sakta komma in. Arbetet från Marknadsgruppen
flyter på bra men som alltid så finns det alltid plats för fler människor som
känner att de kan hjälpa till i denna grupp med kontakter.
Framåt så kommer det att arbetas med att skapa en
tränarutbildningsdag där våra senior- och
ungdomstränare kan träffas för att lära av varandra och ge tips på bra
övningar som man kan ta med sig ut i sina lag.
Vi från styrelsen vill också nämna att
Dreamstarförsäljningen kommer starta den 15 oktober. En informationsträff för
ledare (ej tränare) kommer att äga rum 1-2 veckor före starten. Mer info kommer.
Nyheter för året är att vi minskat antalet häften per spelare till 3st eller om
man är en familj som spelar så är den max 5st som delas ut. Totalt så har vi
minskat antalet häften till 800 st/höst och 800 st/vår.
Slutligen vill jag påminna att söndagen den 1 oktober spelar
båda våra seniorlag hemma. Damerna möter FC Helsingborg kl 12,00 och herrarna
möte IK Stanstad kl15,00. Vore väldigt roligt att se många ungdomsspelare,
ungdomsledare och föräldrar på plats för att heja fram våra duktiga
krigare.
Mycket har hänt, mycket händer och det mesta är riktigt
positivt vilket vi i styrelsen är riktigt glada för. Självklart är alla
välkomna med frågor och funderingar, maila gärna till frågor till följande
personer:
Rickard Träff Ordforande@rokeibk.se
Viktor Svendsen kassor@rokeibk.se
Eleonor Örn ungdom@rokieibk.se
Kent Johannesson marknad@rokeibk.se
Allmänt kansli@rokeibk.se
Vid pennan och tack för order
Rickard Träff
Stolt Ordförande
Röke IBK